
This document is downloaded from DR‑NTU (https://dr.ntu.edu.sg)
Nanyang Technological University, Singapore.

Mass media and communication research in the
Republic of China

Lee, C. Thomas.

1971

Lee, C. T. (1971). Mass media and communication research in the Republic of China. In AMIC
Travelling Seminar : 1st, Asia, Sep 5‑29, 1971. Singapore: Asian Mass Communication
Research & Information Centre.

https://hdl.handle.net/10356/85877

Downloaded on 20 Mar 2024 20:30:17 SGT



Mass Media and Communication Research 
In The Republic of China 

by , 

Thomas C Lee 

Paper No. 14 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



Papers p resen ted a t Amic's T r a v e l l i n g Seminar n . , - , v - ° 
5-29 September, 1971 \*f'~ _ . -

MASS MEDIA AND COMMUNICATION RESEARCH 

IN THE REPUBLIC OF CHINA 

by Thomas C. Lee 

Professor of Journalism 
National Chengchi University 

Taipei, Taiwan, Republic of China 

I. NEWSPAPER 

BRIEF HISTORY 

Invention of Printing 

China is one of the oldest c ivi l ized countries in the world. As early as 

105 B.C., in the Han Dynasty (206 B.C. to 220 A.D.), Chinese already made paper 

and ink. By 450 A.D. block print ing was developed in China, and in the Sung 

Dynasty, the movable type print ing was perfected by Pi Sheng during 1042-48 A.D. 

I t is over four hundred years ea r l i e r than the 42-line "Gutenberg" Bible in 1456. 

Government Gazette 

Scholars are generally in agreement that the f i r s t Chinese writ ten news-

book was called Ti-pao, government gazet te , which was i n i t i a t e d during the reign 

of Emperor Han Wu Emperor, 140-87 B.C., of the Han Dynasty. Since he conquered 

most of Asia, i t was necessary to es tabl ish an informed communication system for 

rul ing his great Empire. Thus Ti-pao was invented. 

The Ti-pao were similar to the t ranscr ip ts of the Acta Diurna of Rome in and 

af ter 60 B.C. I t s content was simple at f i r s t , consisting of the emperor's 

orders , reports of developments or happenings, and policy discussions among the 

emperor, court off icers , and provincial viceroys. In a narrow sense they are 

public records. 

The f i r s t printed gazettes regularly published in China began in the Tang 

Dynasty, 618-906 A.D. From this period unt i l af ter the f a l l of the Manchu Dynasty 

in 1911, publication continued with only very short in ter rupt ions , though various 

t i t l e s were used. 

Foreign Press In China 

Press his tor ians usually consider that the modern press of China was s tar ted 

by foreign missionaries. 

In 1815, Mr. Robert Morrison, a Bri t ish missionary, founded his Chinese 

Monthly Magazine in Malacca, Malaysia. I t is always considered the ea r l i e s t 

Chinese periodical published abroad. In 1833, the missionary founded his Eastern 

Western Monthly Magazine in Canton, probably the f i r s t modern Chinese periodical 

in China. 

AMIC 
@> 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



t 
After the Smo-British War (Opium War) of 1840, in which the Manchu Dynasty 

was defeated, the foreign press flourished in China. The leading newspapers such ' 

as China Mail (1845, English, Hong Kong), North China Herald (1850, English, 

Shanghai), Daily Press (1857, English, Hong Kong), Chung Wei Hsin Pao (1858, first 

Chinese Daily, Hong Kong), North China Daily News (1864, first English Daily 

Newspaper in China, Shanghai), Shen Pao (1872, first Chinese daily newspaper in 

China, Shanghai), Wah Sze Jih Pao (1874, Chinese, Hong Kong), Tientsin Times (1886, 

first Chinese daily newspaper in North China, Tientsin), Hsin Wen Pao (1893, Chinese, 

Shanghai), Shanghai Times (1901, English, Shanghai), Chun Tien Shih Pao (1901, 

Chinese, Peking), China Press (1911, English, Shanghai), etc., were all controlled 

by foreigners. Of the above mentioned, the Shen Pao and Hsin Wen Pao, both published 

in Shanghai, soon led all major newspapers in circulation in the nation, and became 

big businesses. 

Native Press Was Born 
i 

Chinese i n t e l l e c t u a l s having a knowledge of the world , p a r t i c u l a r l y of the f""\ 

West, thought t ha t the newspapers owned and managed by fo re igners could ha rd ly be 

opera ted in the i n t e r e s t s of the Chinese people . So they decided the b e s t answer 

to the fo re ign monopoly on Chinese p res s was to found and pub l i sh t h e i r own news­

p a p e r s , papers operated by Chinese and for the Chinese. In 1858, Dr. Wu Ting-fang 

helped found the f i r s t Chinese language d a i l y , Chung Wei Hsin Pao, a Chinese e d i t i o n 

of Engl i sh Daily 'P ress , publ ished in Hong Kong and served as e d i t o r . And Wang Tao, 

a Chinese p ioneer j o u r n a l i s t , founded h i s independent d a i l y newspaper, Hsun Huan 

J i h Pao in Hong Kong in 1874. Wang Tao, the Frankl in of the Chinese n a t i v e p r e s s , 

was a s cho la r who passed the h i g h e s t c i v i l examination of the Taipin Heavenly 

Kingdom and was a s soc ia t ed with the missionary James Legge in e d i t i n g and p u b l i s h ­

ing a 5-volume c o l l e c t i o n of the Chinese c l a s s i c s . 

Con t r ibu t ions of the Par ty Press 

On the eve of the Sino-Japanese War, 1894, t he re were about 12 n a t i v e news­

papers be ing publ ished in the b ig p o r t c i t i e s of China. After the war, reform 

movement was f l o u r i s h i n g and two p a r t i e s , Reform and Revolu t ionary , were born . 

To win the support of the peop le , they publ ished many newspapers in China and 

abroad. Liang Chi-Chao, a leader of the Reform Par ty ,was then the most ou t s t and ­

ing j o u r n a l i s t in China. He was the e d i t o r of Chung Wai Kung Pao, (Foreign and 

Domestic News), 1895, in Peking; the e d i t o r of Shi Wu Pao (Current Affa i r s News), 

1896, in Shanghai; founded the Ching I Pao (Discussion Magazine), 1898, and the 

Hsin Min Tsung Pao (New People J o u r n a l ) , 1902, both publ i shed a t Yokohama, Japan. 

The L iang ' s d a i l i e s and magazines had a c i r c u l a t i o n of some 3,000 to 15,000 copies 

per e d i t i o n , and were very known throughout the Empire. 

I t was unfor tunate tha t t h i s p o l i t i c a l reform movement was subsequent ly 

suppressed by Empress Dowager Tsu Hsi who ru led China for almost ha l f a cen tury . 

On the o ther hand, the Reform Par ty l o s t the b i g b a t t l e to win the peop l e ' s 

h e a r t s . The people longed for a d r a s t i c change in the p o l i t i c a l system, tu rn ing 

a g a i n s t the milder reform p o l i c i e s advocated by the Reform P a r t y . 

i 

O 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



Dr. Sun Yat-sen, the leader of the Revolutionary Party, and his comrades 

founded many newspapers for anti-government agitation. The first party organ was 

Chung Kuo Jih Pao (China Daily), 1899, established at his revolutionary head­

quarters in Hong Kong. From 1903 on, a number of party organs were spawned as 

Dr. Sun's organization expanded into a worldwide federation of Chinese associations, 

supporting the revolution under the name of Tung Meng Hui (Union of Revolutionary 

Leagues). Among these were Ta Kung Pao, 1902, in Tientsin; the Su Pao, 1903, in 

Shanghai; Kuo Min Jih Jih Pao (People's Daily), 1903, in Shanghai; Ching Chung 

Jih Pao (Alarming Bell Daily News), 1904, in Shanghai; Min Pao (People Magazine), 

1905, the leading and most influential journal of the party, published in Tokyo; 

Shen Chu Jih Pao, 1907; Min Hu Jih Pao (People's Cry Daily News), 1909; Min Yu Jih 

Pao (People's Plight Daily News) 1909; and the Min Li Pao (The Democrat), 1910. 

The last four were all published by the most famous revolutionary journalist, Yu Yu-

jen, in Shanghai. 

New Republic & The New Journalism 

In 1911, Dr. Sun and his party overthrew the Manchu Dynasty, and established 

the first Republic in Southeast Asia. According to the provisional Constitution of 

the Republic, the freedom of the press was guaranteed. After the country was 

unified following the successful Northern Expedition (1929) by the Kuomintang (KMT), 

the government followed a notably liberal press policy, under which the press 

flourished as never before. 

Among the most famous newspapers of this period, were Ta Kung Pao, reorga­

nized as an independent newspaper by Wu Ta-chuen, Chang Chi-luan, and Hu Lin in 

Tientsin, 1926; Yi Shih Pao, founded by the Catholic Church in Tientsin and Peking, 

1915; World Daily News, an independent newspaper, established in Peking, 1925; 

Central Daily News, founded by KMT in Shanghai, 1928, then moved to Nanking, 1929. 

With the outbreak of the Anti-Japanese War in 1937, all the famous news­

papers mentioned above were moved to Chungking, the war capitol of China. As the 

war was intensified, newspapers suffered from serious shortages of facilities and 

supplies, but they made great contributions to the encouragement of the morale of 

the people. 

Tragedy of The Free Press 

At the end of the Anti-Japanese war in 1945, a new chapter in the democratic 

and constitutional history of China began. With regard to the press, the Chinese 

government not only lifted all restrictions imposed upon newspapers during the 

wartime but also established a solid basis for freedom of the press. Journalists, 

encouraged to enter the newly recovered areas with the vanguards of the national 

troops, either regained their newspapers from the Japanese or started new ones. 

Newspapers, broadcasting stations, and other mass media mushroomed in the recovered 

provinces, marking an unprecedented prosperous era in the history of Chinese 

journalism. 

3 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



t 

- 4 -

According to the statistics of the Ministry of Interior, there were 1781 

dailies published throughout the country in 1947, and they had a total estimated 

circulation of more than 3,000,000 copies. 

Unfortunately, the golden age of the press in China lasted only four years. 

When the Communist overran the Mainland, the free press was destroyed at once 

completely. 

STATUS QUO OF THE TAIWAN PRESS 

Progress of the Press 

Historically and culturally Taiwan is an integral part of continental China. 

Since the end of World War II, Taiwan has been receded to the Fatherland, becoming 

a province of the Republic. Its land area has 35,961 square kilometers, and the 

population, including Taipei Special Municipality, was 14,602,218, at the end of \^ 

October, 1970. 

When President Chiang Kai-Shek and his followers reached Taiwan from the 

mainland in 1949-1950, the island had only one government-run newspaper, Taiwan 

Shimpo, a tabloid size two-page newspaper. 

Newspapers in Taiwan have been enjoying increasing prosperity under the 

blessing of a stable democracy, a prosperous economy, high literacy and a rapid 

expansion of transportation facilities. 

Newspaper Readership and Circulation 

Today there are 31 daily newspapers in free China, including two in English. 

Of them 24 are morning papers and seven are afternoon papers. Sixteen are published 

in Taipei. The others are in other major cities of Taiwan plus one each in Kimmen ft 

(Quemy) and Matsu, the two offshore islands. Among them, Central Daily News, United 

Daily News, and China Times are considered nation-wide newspapers. 

The combined circulation of daily newspaper has increased from 200,000 copies 

in 1951 to about 1,200,000 in 1971, representing a fivefold increase in the past 

20 years. Distribution is approximately one copy for every 13 persons, a rate 

second only to that of Japan in the Far East. This shows that there is still much 

room for expansion, especially when the national economy is continuing to grow 

rapidly. 

Newsprint and Press Economy 

Most of the newsprint consumed in Taiwan is locally produced and supplied. 

The annual consumption of newsprint now stands at 21,500 tons, nine times as much 

as the 2,324 tons consumed in 1952. The increasing consumption of newsprint 

clearly indicates the growth of circulation, having little to do with the volume of 

the newspapers. 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



I -I _ . . 
- 5 -

•i, 
Because of the shortage of newsprint, the size of a newspaper was limited to 

only one and a half sheets, six pages, before 1958. It has since expanded to two and 

a half folio sheets, 10 pages. Extra pages are added on special occasions. A 

standard newspaper page consists of 19 or 20 horizontal columns of approximately 

1,000 words each. This equals two and a half times the wordage of a standard 

English-language newspaper page. In news content, the disparity is even higher 

because the Chinese language is monosyllabic and concise. 

About 45 per cent of the newspaper space is devoted to advertisement. The 

combined income from advertisements of all newspapers was 146.9 million Taiwan 

dollars or more than 3.67 million U.S. dollars in 1962. It jumped to 559.7 million 

Taiwan dollars or nearly 14 million U.S. dollars in 1970. 

Newspaper Competition 

It seems there are too many newspapers in the capital city. But competition 

has hardly led to any elimination. Over the years, the number of newspapers through­

out Taiwan remain rather stable. The newspaper here is not a "big business" of 

monopolistic nature as in the United States and certain other countries. This is 

a healthy situation which is chiefly attributed to the agreed uniform size of news­

papers. It leaves little room for maneuvers by any one paper to get such a deeper 

cut into the advertiser's dollar as to jeopardize the survival of another. 

However, this is not to say that there is no competition. Competition 

circulation is very intense since a bigger circulation will no doubt bring in 

a bigger income from advertisement. But even competition between newspapers for 

circulation has been made easier by the economic growth of Taiwan which has resulted 

in advancement in education and the living standards of the people. In other 

words, the number of newspaper readers tend to increase steadily. 

As a result of the inter-newspaper competition for readership, there have 

been efforts to achieve variety in contents. Hence a natural tendancy toward 

specialization, as some papers are giving more attention to sports, culture and 

education while others are more devoted to financial and business news and so on. 

Here is another factor weighing against newspaper monopoly as a "big business". 

Owing to the size of the territory now under the control of Free China, 

most newspapers in Taipei are distributed island-wide. The improvement of 

transportation has greatly facilitated delivery of newspapers in Taiwan. 

Under these circumstances, the distinction between national and local newspapers 

is not very sharp except for local newspapers in other cities. 

This, alas, eliminated the need for the weekly newspaper in Taiwan. The 

news of rural towns and districts are covered by the daily newspapers in assigned 

columns or pages. The few weekly newspapers we have in Taiwan are in the nature 

of trade journals for people in certain occupational groups. 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



Printing Facilities 

The printing facilities of all newspapers in Taiwan have been greatly 

improved in the past decade and are heading towards full mechanization. 

In the field of printing, high-speed rotary presses and color printing 

machines are operated. On the communications side, teleprinters for incoming 

wire services and Chinese facsimile machines are installed in every newspaper. 

Many newspapers are equipped with radiophoto receivers. 

The outstanding events mark a milestone in the development of the press in 

Taiwan. The first feat is the production of rotary presses by Chinese manufac­

turers in Taiwan. The second is the introduction of the automatic Chinese 

monotype as a substitution for hand-setting types. 

However, because of its high cost and the cheap labor still prevailing in 

Taiwan, the nonotype has not been popularly used by newspapers. But, the 

general trend will eventually demand the employment of the monotype as the 

economic development in Taiwan continues steadily. 

o 

Some newspapers have adopted the offset printing method in producing colored 

newspapers. The trend is apparent that newspapers in Taiwai are heading 

competitively towards colored newspapers. 

Freedown of the Press 

Although Free China is in the shadow of constant communist threats there 

is no censorship either before or after publication. 

With the founding of the "Taipei Press Council" on September 2, 1963, the 

newspapers have endeavoured to practise self-discipline. There is also a common 

code for journalists which governs their conduct of news reporting. The code 
t 

serves as the basis of the Council s judgment. The newspapers are conscious 

that responsibility on their shoulders has become heavier following their rapid 

expansion which has increased their influence on the public. 

The Council is a self-disciplinary organisation set up by the Taipei 

Newspaper Publishers Association. Its purpose is to promote ethical standards 

of the press by enforcing the principles of press freedom and social responsibility. 

The Council is composed of seven veteran journalists and two representatives 

of the public both appointed by the Publishers Association. Newspapers are keeping 

ever stricter watch on the accuracy of their newsmen's reports. 

! 

O 

Leading Newspapers in the Republic of China (June 1971) 

Name 

Cen t r a l Daily News, M 

China Daily News, M. 

E s t b . P lace 

1949 Taipe i 

1948 Taipe i 

Pub l i she r 

Tsao Shen-fen 

Hsiao Tze-cheng 

Circula­
tion 

Political 
Background 
Kuomintang 150,000 

25,000 Kuomintang 

m 
•Mi 

6 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



W. 

Hsin Sheng Pao, M. 

United Daily News, M. 

China Times, M. 

Economic Daily News, M. 

Mandarin Daily News, 

China News (English) E. 

China Post (English), M. 

Great China Evening 
News, E. 

Independence Evening 
Post, E. 

Min Tsu Evening News,E. 

Young Warrior Daily, M. 

Taiwan Daily News, M. 

China Daily News, M. 

Taiwan Hsin Wen Pad, M. 

Remark : Since there is no ABC System in Taiwan, the numbers 

above are based on estimation. 

1945 

1951 

1950 

1967 

1948 

1949 

1952 

1950 

1947 

1950 

1952 

1964 

1946 

1949 

Taipei 

Taipei 

Taipei 

Taipei 

Taipei 

Taipei 

Taipei 

Taipei 

Taipei 

Taipei 

Taipei 

Taichung 

Tainan 

Kaohsiung 

Hsieh Tung-min 

Wang Ti-wu 

Yu Chi-chung 

Wang Ti-wu 

Ho Yung 

Lo Hsueh- l ien 

Nancy Yu Huang 

Keng Hsiu-yeh 

Wu San- l i en 

Wang Chen-yung 

Tang Shu-hsiang 

Hsia Chong-chow 

Hsiao Tze-cheng 

Hsieh J an -ch i 

50,000 

260,000 

240,000 

25,000 

40,000 

10,000 

15,000 

35,000 

20,000 

30,000 

40,000 

40,000 

50,000 

60,000 

P r o v i n c i a l 
Government 

Independent 

Independent 

Independent 

Independent 

Independent 

Independent 

Independent 

Independent 

Independent 

M i l i t a r y 

Independent 

Kuomintang 

P r o v i n c i a l 
Government 

of the circulation 

II MAGAZINES 

Periodicals are not a prosperous business in Free China. It is seldom to 

make money from publishing magazine. However, the number of periodicals has 

increased greatly. By June, 1970, 1, 343 Magazines were registered with the Ministry 

of the Interior. Most of these are organs of various organisations. 

The most popular ones are magazines of general interest, including Newsdom, 

China Newsweek, International Affairs Weekly, and such monthlies as: Biographical 

Literature, University Magazine, Chang Liu, Rambler, Taiwan Pictorial, Beautiful 

China, Travelling Magazine, Continent, China Critic, Cheng Kwang, Shih Pao, Tsa 

Tsu, New Century and Coronet. 

Harvest, a semi-monthly providing agricultural information for farmers, 

enjoys a wide circulation in the countryside. 

The Student English Digest, Middle School Student Review and Youth (monthlies) 

are widely read by middle school students. The Literary Review, and Authors 

(monthlies) are literary magazines. Modern Poetry prints only poetry. 

Periodicals in English are the Free China Review, Free China and Asia, 

Industry of Free China, West and East, Taiwan Trade Monthly (monthlies) and 

Chinese Culture Quarterly and Vista (bimonthly). 

Fifty-two periodicals published by overseas Chinese in Hongkong and other 

areas are sold on Taiwan newsstands. 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



Periodicals By Subject Matter (June, 1970) 

Subject Number 

Total 

Military Science 

Politics 

Law 

Economics 

Industry and commence 

Religion 

Education and culture 

Literature 

Chinese language 

Fine arts 

Opera, movie, radio-TV 

Medicine and health 

Women and family 

Transportation 

Science 

Engineer ing 

H i s to ry and Geography 

C h i l d r e n ' s l i t e r a t u r e 

A g r i c u l t u r e and animal husbandry 

Spor t s 

General information 

Others 

1,343 

30 

119 

10 

87 

157 

74 

151 

137 

23 

106 

50 

46 

34 

46 

19 

46 

2 

20 

37 

19 

47 

83 

C 

I 

I I I . NEWS AGENCIES 

In the f i e l d of news agency a c t i v i t i e s , t he re was only one news agency in 

Taiwan back in 1945. Keeping pace with the growth of newspapers , the number of 

news agencies increased to twenty-e ight by 1950. At p r e s e n t , t he r e are f o r t y - t h r e e . 

Of them, t h i r t y - t h r e e are pr ivate-owned. 

Kit 

The largest and oldest is the Central News Agency, or CNA, established in 

Canton in 1924, which operates a world-wide network. It has bureaus, staff 

correspondents and "stringers" in major cities throughout the world. Most of the 

other news agencies here in Taiwan are domestic operations. 

CNA now renders services to seventy clients at home, including thirty-one 

newspapers, thirty-six radio stations and two television stations. Abroad, there 

are one hundred and six overseas Chinese newspapers subscribing to CNA's Newscasts 

in Chinese. 

The Central News Agency handles about one half of a million words of domestic 

and foreign news everyday. It receives news reports from its own reporters at home 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



and abroad, as well as from foreign news agencies through commercial and exchange 

contracts. CNA now has such contracts with seventeen foreign news agencies for news 

supply. 

CNA releases a daily total of about one hundred and seventy-three thousand 

words of news in Chinese, English and Japanese, and two hundred and forty-five 

news photos. 

The forms of CNA dissemination of news to clients at home and abroad include: 

(1) mimeographed sheets of news stories in Chinese for subscribers in Taipei; 

(2) page-facsimile newscasts in Chinese for Taipei and other places in free China; 

(3) Chinese news in morse casts for subscribers who have not yet installed the 

facsimile receivers- (4) page-facsimile news casts in Chinese to Hongkong, Manila, 

Bangkok, Saigon and America- (5) radio teleprinter news casts in Romanized Japanese 

to Japan; and (6) news casts in English to Asia, America and Europe. 

In addition to the service of news casts in Chinese and foreign languages, 

CNA provides its clients with various other services. These include photo airmail 

service, news bulletin, feature, special columns, and news maps. 

Leading News Agencies in The Republic of China 

Name By-Line 

Central News Agency CNA 

Military Information Service MIS 

China Youth News Agency CYNA 

China Union Press CUP 

Tatao News Agency TTNA 

Oversea Chinese News Agency OCNA 

Place Date of Foundation 

Taipei 

Taipei 

Taipei 

Taipei 

Taipei 

Taipei 

1924 

1946 

1955 

1949 

1951 

1941 

IV. RADIO AND TELEVISION 

Radio 

Chinese Radio broadcasting, had enjoyed a golden time until around 1965. 

However, with the rising of television, the radio listenership in Taiwan, as in 

other countries, was sharply going down. 

Radio stations in the Republic are operated under the supervision of the 

Bureau of Culture Affairs, Ministry of Education. There were 36 broadcasting 

Companies, 80 radio stations and 25 relay stations in June, 1971. The ownership of 

the main stations, such as Broadcasting Corporation of China (BCC), Armed Forces 

Radio Network, Air Force Broadcasting Stations, Police Broadcasting Stations and the 

Fu Hsing Radio Network, are controlled by the ruling Party and branches of the 

Government. The other radio stations, as Cheng Sheng Broadcasting Corporation, Feng 

Ming Radio Network, etc., are operated on the commercial basis. 

At the end of June, 1971, the number of radio receivers was estimated to be 

over 3,000,000. Distribution is more than one set for every 5 persons. 

9 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



- >-..a«fwg.?MMMiryji«w^;jwt^ 

- 10 -

The Broadcasting Corporation of China (BCC), founded in 1938, is the largest 

network. The BCC head office was moved to Taipei in 1949. 

A staff of some 1,000 persons operates 69 transmitters totaling 2,105.35 

kw. output, including 44 medium wave transmitters with a total capacity of 

1,558.1 kw. , 3 medium-short wave dual purpose transmitters with 57 kw. and 25 

short-wave transmitters with 579.25 kw. 

BCC has established FM stations in Taipei, Taichung, Kaohsiung and Hualien. 

There are three systems in BCC's service: the overseas service known as the 

voice of Free China, the mainland service known as the Central Broadcasting 

Station and the domestic service. They are on the air some 550 hours daily in 

17 languages and dialects: English, Japanese, Korean, Arabic, Russian, Vietnamese, 

French, Malay, Mandarin, Cantonese, Amoy, Hakka, Swatow, Shanghai, Tibetan, 

Mongolian and Uigur (Sinkiang). 

The bulk of BCC's output is for mainland and overseas areas. Overseas 

programs are beamed to the United States, the Near and Middle East, Northeast 

Asia and Africa. News and commentaries are allocated 50 per cent of the air time, 

music and entertainment 40 per cent and others 10 per cent. Total program time 

is 16 hours and 50 minutes daily. BCC's service to the Chinese mainland is 

transmitted through four powerful medium and 11 shortwave transmitters. The 

biggest transmitter is of 150 kw. Letters are received from listeners on the 

Chinese mainland and Malaysia, Indonesia, Vietnan, Laos, Cambodia, the Philippines, 

Japan, Korea, Hongkong, Macao, Australia, New Zealand, the Middle East, Europe, 

Africa and the Americas. 

BCC has three islandwide domestic networks broadcasting in Mandarin and the 

Amoy dialect. One network is primarily educational. Stations are located at 

Taipei, Hsinchu, Miaoli, Taichung, Chiayi, Tainan, Kaohsiung, Hualien and Taitung. 

Other large networks are: Armed Forces Radio Network, which operates 12 

stations; the Fu Hsing Radio Network, which operates 13 stations; and the Cheng 

Sheng Broadcasting Company, which has 6 stations in Taipei, Taichung, Chiayi, 

Yunlin, Taitung and Kanshan. Most of the remainder and small stations of 1 to 3 kw. 

The 80 stations in Taiwan transmit more than 1,913 hours daily, including 

special broadcasts beamed to the mainland. Stations cooperate with the Government 

Information Office in dissemination agricultural, public health, traffic safety 

and civil defence information. 

Among the popular programs are: Morning in the Park, Armed Forces Club, Our 

Family, Gay Children, Quiz Show, Morning Market on the Air, Selected Novels, Club 

9 3, Taiwan Today, I Sing for You, Safety Island, Songs of Singers, Late Night 

Music, Lover's Bridge and dramatic shows. 

Since September 28, 1958, all radio stations in Free China have beamed a 

joint daily broadcast to the Comnunist-occupied mainland at 23.30 hours, China 

1 
-. 
.7. -*. 

i 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



11 

Standard Time. In 1962, the Voice of Free China, the international service of 

BCC, began providing programs in Mandarin and the Swatow dialect for Thailand 

and a program in Mandarin for Vietnam. "This Is Free China", a weekly series 

on music and cultural subjects, is produced in Mandarin, Cantonese, Thai, English, 

Spanish, Japanese, Portuguese and French for worldwide distribution. The recorded 

programs are distributed to 35 networks and stations in foreign countries. Exchange 

of recorded programs and music have been made with member stations of the Asian 

Broadcasting Union. Similar exchanges have been made with Spain, the Philippines, 

Japan, the United States, Korea, and stations in Africa and Latin America. 

Television 

There are three television companies in the Republic of China. They are: 

Taiwan Television Enterprise Ltd. (TTV), China Television Company Ltd. (CTV), and the 

Chinese Television Service Ltd. (CTS). The first two are commercial, and the last 

is jointly controlled by the Ministries of Education and National Defence. 

By the end of June, 1971, there were 591,410 TV sets in Taiwan, and of them, 

6,177 were color. The average is about one TV set for every four families. 

The National Education Television Station (NETV), predecessor of the.CTS, 

was established in February, 1962. It was the first TV station in the Republic 

and operated by the Ministry of Education. Owing to financial difficulties, NETV 

was reorganized into CTS last year and will rebroadcast on October 10, 1971. 

The broadcasting hours and kind of programs of TTV and CTV are shown in the 

following table: 

Name of TV Network 

Broadcasting Hours, Weekly 

News Reporting 

Culture & Education 

Entertainment 

Public Service 

TTV 

Time 

80° 12'50" 

8° 9'25" 

5° 4' 5" 

59° 59 10" 

3° 56*30" 

% 

100.00 

10.55 

6.76 

77.59 

5.10 

CTV 

Time 

64° 47'50" 

7° 13*20" 

1° 59 50" 

49° 25*18" 

4° 3*23" 

% 

100.00 

11.52 

3.18 

78.83 

6.47 

•• 

\ 

Remarks 

1. This table was made by the author according to the broadcasting 

contents of TTV & CTV from Feb. 22-28, 1971. 

2. Advertising time : TTV 8.73%; CTV 8.80%. The advertising time 

is distributed into various program hours. 

The advertising market, according to the studies made by scholars is insufficier 

to support the many mass media in Taipei. It may be a difficulty all the media 

have to face in the future. 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



•tf.v '•••' 

12 -

V. JOURNALISM EDUCATION 

His tory 

Journalism education in the Republic of China has a history of more than 50 

years. It may be divided into two periods: 

1) The mainland period, 1918-1949; 

2) The Free China period, 1949-1971. 

In 1918 the first journalism course was offered at the National Peking 

University in Peking, marking the beginning of journalism education in China. 

However, the first department of journalism was establishbd in 1920 by St. John's 

University in Shanghai. The Chairman of the Department was Mr. Don D. Patterson, 

a graduate of the school of Journalism, University of Missouri, and then editor 

of Millard's Review, a famous English weekly published in Shanghai. f 

In 1921, Dr. Walter Williams, the founder of the first journalism school, 

Missouri, of the United States, came to China and gave seme excellent lectures 

at universities in Shanghai and Peking, one of the lectures was titled "Welcome 

to the Journalism Scholars from the Orient." This may be the very reason why so 

many Chinese young scholars later went to the Missouri. 

From 1921 to 1937, journalism education in China developed rapidly. By 

1937 a total of 14 universities had departments of journalism. Among them the 

most outstanding are the ones established in 1924 at Yenching University of Peking, 

in 1926 at National Fu-tan University of Shanghai, and in 1934 at the Central 

Political Institute of Nanking, now known as National Chengchi University. 

With the Anti-Japanese war breaking out in 19 37, Chinese coastal provinces 

were invaded by the enemy troops one after another. Consequently, only the three ... 

Universities mentioned above moved inland and maintained their departments of 

journalism. Furthermore, the National Chengchi University in cooperation with 

Columbia University of New York established a graduate school of journalism in 

Chungking in 1943. 

After the Second World War, journalism education in China resumed its 

growth. But unfortunately, before the first post-war class graduated, Chinese 

Communists overran the mainland. This ended free journalism education on the 

mainland. 

However, the Government of the Republic of China established its provisional 

capital in Taipei, Taiwan, in 1949 and Chinese journalism education has since 

then flourished again. To-day, journalism education in free China it may be said, 

reaches its high point of development both i-.i quality and quantity in its history 

of 53 years. 

1 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



• ' ••••-•*.r/'«v-*v - r " -

13 -

Present Condition 

There are six universities or colleges in Free China, which have departments 

or sections of journalism. Two of then are for vocational training, and one is 

at the graduate level. The number of journalism students in school totals more 

than 5,000. 

Each student of the journalism department is required to earn a minimum of 

142 to 157 semester credits during his four years of study. Upon graduation, 

he is awarded the Bachelor of Arts degree. 

Courses to be undertaken in the journalism department are divided into 

journalistic studies and general studies. The former takes about 25% of the 

total credits. In addition to the basic studies in journalism, courses in radio, 

television, cinema, public opinion, and public relations are offered in each of 

the six journalism education institutes. 

The National Chengchi University has the only graduate school of journalism 

in Free China, which accepts a maximum of 12 students a year. The student is required 

to complete 32 semester credits and to present a satisfactory thesis for the degree 

of Master of Arts in Journalism. 

Communications research is emphasized on both the graduate and undergraduate 

levels. Students are often assigned research projects, and their papers have 

always been published in professional magazines. 

Laboratory work is stressed at all of the schools. Students usually have 

their own newspapers and radio stations for practice. 

The National Chengchi University built its own "Journalism Hall" in 1962. 

It has laboratories for many types of communications practice. 

Journalism Education Institutions 

1) The Graduate School of Journalism of the National Chengchi University, the 

first and only advanced school of journalism in free China, confers the Master 

of Arts degree on students who have completed two years of resident studies 

and passed the examination of their graduation theses. The courses offered 

by the School are divided into the following five fields: 

A. History of Chinese Journalism: 

a. History of Chinese Press 

b. Development of Freedom of the Press in China 

c. Seminar in Laws of Chinese Journalism 

d. Special Topics research in Chinese Journalism 

i 

I 

Public Opinion and Communication Theory: 

a. Principles of public opinion 

b. Mass Communication Theory 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



14 

c. Press Freedom and Social Responsibility 

d. Mass Media and Modern Society 

C. International Communications and Foreign Press 

a. Seminar in Japanese Journalism 

b. Seminar in American Mass Media 

c. Comparative Journalism 

d. Seminar in Electronic Media 

e. Seminar in International Communications 

D. Methodology: 

a. Research Methods 

b. Statistics 

c. Contents Analysis 

E. Advertising and Public Relations: f \ 

a. Principles of Advertising 

b. Advertising Media Research 

c. Advertising and Modern Society 

d. Advanced Public Relations 

o 

Among its graduates many have come from foreign countries including Korea, 

Hongkong, Thailand, Singapore, Malaysia and Cameroon of Africa. 

In the past 17 years, more than ten foreign scholars of journalism have been 

invited by the school to teach as visiting professors. Most of them came from 

the United States, and two came from Japan. They are Dr. Howard R. Long, Chairman 

of Journalism Department of Southern Illionois University; Dr. Richard T. Baker, 

Acting Dean of Graduate School of Journalism of Columbia University; Dr. Carlton 

Culmsee, Dean of Studies of University of Utah; Professor Charles C. Clayton of 

Southern Illinois University; Professor John Casey of University of Oklahama; 

Dr. Hideo Ono, former Dean of Journalism Institute of Tokyo University; Dr. John 

Foster and Dr. Fred. T.C. Yu, both professors of Columbia University: Dr. John 

Merrill of University of Missouri. 

2) The Department of Journalism of the National Chengchi University., established 

in 1934, is the oldest school of journalism in Free China with an enrollment of 

some 250. One third of the students are overseas Chinese who come from Hongkong, 

Singapore, Malaysia, Thailand, Burma, the Philippines, Korea, Vietnam, India 

and Indonesia. Students are to complete four years of study with 157 academic 

credits for the degree of Bachelor of Journalism. The Department includes four 

sequences: news editing, advertising, radio and television, and English Journalism. 

Seventy-five per cent of the work covers liberal arts courses and twenty-five per 

cent is in journalistic study. 

As a part of practical training, students publish a Chinese-language newspaper, 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



:'.'fff:l>: *v 1 

1-r 

•••-

15 

The Student News, and an English-language newspaper, The Chengchi Vanguard. 

The department has a three-story building that houses the usual facilities 

plus a library, museum, public opinion polling center, photography laboratory, 

radio broadcasting station, and freedom-of-information research center. It is 

used as a training center for both graduate and undergraduate students of 

journalism at the National Chengchi University. 

3) The Journalism Department of the Political Staff College of the Ministry of 

National Defence was founded in 1951 to train information officers for the armed 

forces. The training period recently has been extended from two to four years. 

Students receive military training before beginning their studies. A strict 

weeding-out system has been practiced to assure the high quality of graduates. 

The department, under the direction of Prof. Ta-chuen Lin, has more than one 

hundred students. 

4) The Journalism Section of the Department of Social Education of National 

Taiwan Normal University was established in 1955. The purpose of the Section 

is to train mass communication specialists. The curriculum is similar to that 

of the National Chengchi University. Most of its graduates are engaged in social 

education, but some are working for newspapers. 

5) The Department of Journalism of the Chinese Culture College was established 

in 1963. The courses and training and similar to that of Chengchi University. 

The Department has more than 250 graduates and 240 undergraduates. 

6) The private World School of Journalism, originally a vocation school, was 

established in 1956. It has an enrollment of more than 4,000 for the academic 

year of 1970. The school possesses a well-equipped printing shop, a radio-TV 

broadcasting station, and many other facilities. 

Besides, there are three departments of Journalism, Mass Communications and 

Radio & Television at the Night School of the Chinese Culture College and the 

National Taiwan Academy of Arts. Students studying in these three departments 

in 1970 totaled about 1,000. 

Some Handicaps 

According to the study of Professor Hsu Chia-shih, Dean of the Graduate School 

of Journalism, National Chengchi University, there are several handicaps confronted 

with the journalism education in Taiwan in the process of rapid development. 

1) The inadequacy of full-time teachers is one of the problems to be solved. 

In most institutions, the number of part-time teachers far surpasses that of full-

time faculty members. 

2) The limited financial sources for facilities make it difficult for the 

schools to keep pace with the increase of enrollment. 

i 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



; f t « T O ^ » « . w * » ( i w ^ * « ^ ^ 

16 

J'/ A centralized national education system leaves little room for improving 

curriculum to meet the rapidly changing conditions. 

4) Quality of researches cannot be greatly improved due to the lack of 

adequate financial support and the shortage of qualified personnel. The social 

enviroment in a transitional society is also unfavorable to communication research. 

5) Colleges and universities are producing too many journalism graduates. 

It would be increasingly difficult for these young men and women to obtain 

jobs they are specially trained for. 

VI. COMMUNICATION RESEARCH 

As early as March 1949, the Central Daily News, under the management of 

veteran journalist-scholar Ma Hsin-yeh, resumed publication of Journalism, a biweekry-

supplement first initated during its Nanking days. It was discontinued after 

only nine issues because of ceilings on newsprint. 

The Taipei News Editors Association initiated The Journalism Semiyearly in 

July 1951, which has since become the sole authoritative periodical of the profession 

in Free China. An index of its articles was compiled and published in July 1968 

to offer an important reference for source material in the research. 

In addition, the Taipei Journalist Association published in 1961, 1971 

The Yearbook of the Press in the Republic of China and has undertaken the publication 

of "Journalism Book Series" of which 24 volumes have already come off the press. 

The Chinese Broadcasting Enterprises Association started a quarterly, Radio 

& Television, on January 1, 1967. The Taipei Press Council, founded on September 

2, 1963, for the purpose of promoting ethical standards, has published The British 

Press Council in the Past Decade and three volumes of Cases of the Press Self-

Discipline . 

Research by Journalism Schools 

At present six high-learning institutions have journalism departments. The 

most important is the Graduate School of Journalism of the National Chengchi 

University, founded in 1954 when the University was reactivated in Taipei. 

Prof. H.P. Tseng had served as director from 1954-1969, and his successor is 

Professor Hsu Chia-shih. Beginning May 1967, it has issued a semiyearly journal, 

Mass Communication Research a publication of worthwhile papers by faculty member 

and graduate students. By June 1971, the publication reached No. 7. 

Meanwhile, the publication project of the Graduate School has produced a 

number of scholarly works. The History of the Chinese Press, a collection of 

faculty writings, is considered a fcllow-up of Ko Kung-cheng's book of the same 

o 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



17 

title published some 40 years ago. The History of World Journalism; A Comparative 

Study of the Press Self-Discipl ine; The Development, Effects and Problems of 

Space Communications; Comparative Television (mimeo.); and Comparative Journalism 

(mimeo.), all authored by Prof. Thomas C. Lee, give an in-depth insightful 

analysis of the world communications, past and present. Other important works 

include Prof. Cheng Chih-hsing's Fundamentals of Journalism. 

Since 1954, 122 graduates have graduated from the School. Their theses may be 

classfied into the following catagories: 

Press History : 

Editing, Reporting & Writing: 

Newspaper Management 

Editorial Writing 

Press Law : 

Press Freedom : 

News Agency : 

Magazine : 

Public Opinion & Survey: 

Mass Communication Theory : 

Advertising : 

Journalism Education : 

Public Relations : 

Radio and Television : 

Movie : 

Communist Press : 

Content Analysis : 

Total 

14 

16 

3 

4 

8 

12 

2 

1 

16 

6 

5 

1 

7 

13 

2 

3 

8 

121 

To enrich its Library collections, it has a project for microfilming important 

research materials. 

The school's under-graduate department, under the chairmanship of Prof. Hsu 

Chia-shih, also has undertaken an extensive program for publications. Among the 

published works are Prof. Chi Chin-yao's Public Relations in Election Campaigns 

and Lei Kuang-lin's Liang Chi-chao and China's Modern Press. It has since 

1969, started a semiyearly journal, Journalism Scholar. 

The Journalism Department of the Political Staff College was founded in 

1951 to train information officers for the armed forces. It has published such 

faculty works as Prof. Lin Ta-chun's The Art of News Writing and Chen Kao's Law 

and Regulations for the Press. 

A late comer in journalism education is the Journalism Department of the 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



•.»~V.V.'. d 

18 

College of Chinese Culture, founded in 1963. It started a Journalism Magazine 

Quarterly in September, 19 70. 

A General Review 

During the past two decades, communication research in Free China has progressed 

from a mere empiric narration to a scientific research, from a mere media study 

to the study of functions and effects of mass media in the developing countries 

and modern society. This represents a most significant step in journalism research 

ever taken in the Republic of China. However, modern communication research is 

just at the beginning in the country. Much needs to be done by the communication 

scholars for promoting coordination and cooperation with other disciplines of 

learning at home on the one hand and with foreign communication research institutesr~~"J 

on the other. 

*** 
\ 

n 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library



• 
••-• 

•i 

1 
£ 

6s-1 3 

.-•• - i , . . . v . . v ; 

• Oo f-
UH 

3TC 
6. 

REFERENCE 

iiWfiWkaiiiiji'j;_„w** ]"$» 

S*<0 
• 19 -

'****? 

( in Engl ish) 

0 0 3 9 0 8 

Brittion, Roswell S., The Chinese Periodical Press (Shanghai: Kelly & Walsh, 1933) 

Chao, Thomas M., The Foreign Press in China (Shanghai: China Institute of Pacific 

Relations, 1931) 

Lent, John A., Ed. The Asian Newspapers' Reluctant Revolution (Ames, Iowa: 

ISU Press, 1971) 

Lin, Yu-tang, A History of the Press and Public Opinion in China (Chicago: 

University of Chicago Press, 1936) 

Markham, James W., Voices of the Red Ganints (Ames, Iowa: ISU Press, 1967) 

Patterson, Don., The Journalism of China (Columbia, Missouri: University of 

Missouri Bulletin, 1922) 

REFERENCE (in Chinese) 

Lee, Thomas C., The History of World Journalism (Taipei: National Chengchi 

University Press, 1966) 

, A Comparative Study of the Press Self-Discipline (Taipei: National 

Chengchi University, Press, 1969) 

, The Development, Effects and Problems of Space Communications (Tapei: 

Youth Book Co., 1971) 

, Comparative Television (Taipei: 1970) mimeo. 

, Comparative Journalism (Taipei: 1971) mimeo. 

Tseng, T.P., Ed. The History of the Chinese Journalism (Taipei: National 

Chengchi University Press, 1966) 

PERIODICALS 

Chinese Journalist Association, The Year book of the Press in the Republic of 

China, Taipei: 1961; 1971. 

Chinese Editors Association, The Journalism Semiyearly, Taipei_ 1951-71. 

The Graduate School of Journalism, NCU, Mass Communication Research, Semiyearly 

Taipei: 1967-71. 

Chinese Broadcasting Enterprises Association, Radio and Television, Quarterly, 

Taipei: 1967-71. 

China Yearbook, 1970-71, Taipei: China Publishing Co. 1970. 

Central News Agency, Central News Agency, Taipei: 1969. Pamphlet. 

ATTENTION: The Singapore Copyright Act applies to the use of this document. Nanyang Technological University Library




